Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Obrazovanjem privući inostrane ulagače, a ne subvencijama

Komentari (7) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 04 avgust 2010 15:10
Milan
Izvrstan tekst, još bolja ideja!

Sve pohvale autoru, koga vidim kao veoma upornog i argumentovanog kritičara štetnih ekonomskih poteza Srbije, a koji, gle čuda, baš uvek dolaze iz "ekspertske stranke".

Inače, i autoru i čitaocima preporučujem "nalaze o Dinkićevom štetočinstvu" hrvatskog sajta "Necenzurirano", a koje u nastavcima prenosi naš Novi Standard, poučno je!
Preporuke:
0
0
2 sreda, 04 avgust 2010 16:08
BB jedan
Strani ulagači koje mi treba da privučemo dolaze uglavnom iz razvijenih zapadnoevropskih zemalja koje imaju „rastuće i veliko tržište, društvenu stabilnost, pouzdanu infrastrukturu, konkurentne lokalne dobavljače i obrazovanu, kreativnu i produktivnu radnu snagu.“ Pa zašto onda ti strani ulagači beže iz tih svojih zemalja gde imaju sve te uslove da bi došli u Srbiju, Rumuniju, Hrvatsku....ili u neke nerazvijene azijske i afričke zemlje? Pri tom u svojim zemljama zatvaraju pogone i gase radna mesta tako da čitavi krajevi u Zapadnoj Evropi deluju zastrašujuće sa avetinjski praznim halama dok su milioni (tačno 23 miliona) obrazovanih i kvalifikovanih radnika praktično na ulici u potrazi za poslom koga je sve manje jer domaći investitori postaju inostrani ulagači u nekim istočnoevropskim ili azijskim zemljama. Odgovor na to pitanje i tumačenje te pojave je svojevremeno dao jedan filozof koga nije uputno citirati, ali se i na sajtu NSPM trenutno nalazi vrlo prosvetljujući tekst Božidara Maslaća upravo na tu temu.

A što se tiče Švajcarske, njena osnovna prednost je što je poreski raj, odnosno najveća perionica prljavog novca usred Evrope.
Preporuke:
0
0
3 sreda, 04 avgust 2010 20:54
neko
Mozda je to tacno da obrazovanje privlaci strane investicije,ali to vise ne vazi za nas.Nase obrazovanje je unisteno uvodjenjem privatnih fakulteta,tako da mi i ne treba da ocekujemo neke ozbiljne investicije.Znanje i obrazovanje se ne cene u Srbiji i zato Srbija propada.Znanje se ceni na nekim drugim mestima,u Kini,Indiji,Brazilu,Vijetnamu i zato te drzave nezadrzivo napreduju,dok mi i dalje stagniramo a mogli smo i mi da napredujemo jer smo nekada imali jako obrazovanje.Sa ovakvim nasim privatnim fakultetima,ili sa ovakvom Bolonjom mi stvarno vise nemamo nikakve sanse da udjemo u normalne svetske tokove,jer takvi strucnjaci vise ne trebaju nikome.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 05 avgust 2010 12:29
Igor
Ono što je po meni najvažnije u ovom tekstu jeste još jedno kompetentno ukazivanje na pogubnost postpetooktobarske ekonomske politike koju je uglavnom vodio g-17 (Labus-Dinkić), a svi ostali, uključujući DS i DSS, samo sprovodili. Sada se očigledno ta politika pokazala u svoj pogubnosti, ali zbog toga niko neće odgovarati, pa se čak i želi nastaviti sa tom poltikom.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 05 avgust 2010 13:48
Dete Noći
Da li znanje ima cenu?
Da li stvarno pripadnici ''elite'' misle da mogu Zlo da pobede ''njegovim oružijem'' i ''na njegovom terenu''? Da ostatak populacije ne misli ništa,poznato je!
Mesto što ''učite'' spremite se da radite mnogo,a jedete malo!
Uzdravlje!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 05 avgust 2010 14:16
m. -ić
Pa, sad, i jeste i nije. Jeste to da ova vlada ništa ne radi da bi stvarno privukla investicije. Naprotiv, strancima se poklanja i prodaje budzašto, a domaćima se cedi i poslednja kap za subvencije za strance, koji će se pokupiti i otići preko noći, čim subvencije presuše. Ali, nije to da je obrazovanje automatsko rešenje, u smislu u kome lipova sadnica nije rešenje nekome ko se peče na suncu. Taj koji se peče na suncu hoće hlad sada. Lipova sadnica će biti hlad, za 20 godina, ako se pažljivo neguje, zaliva, i naravno, ne poseče i ne izlomi. Obrazovanje je luksuz, a sredstava za luksuz imaju oni koji koliko toliko već dobro posluju. Obrazovanje dolazi kada se druge stvari srede, poreski i monetarni režim, kriminal, pa da ljudi dobiju nekakvu želju da rade. Tek tada će im pasti na pamet da se cilj može lakše ostvariti s višim obrazovanjem. Npr. Malezija ima vrhunske stručnjake za računarsku mikroelektroniku, ali se u Maleziji prvo godinama radilo na sklapanju kutija od iverice za japanske televizore, pa na sklapanju televizora, pa kutijama za računare, pa na sklapanju računara, pa tek onda na proizvodnji čipova za računare. Danas se čipovi projektuju u Maleziji. I zato danas najveći svetski univerziteti otvaraju svoje ogranke u Maleziji, koji posluju kao potpuno privatne škole. Maležanima nije žao da papreno plate da steknu dobro obrazovanje, jer znaju šta će s tim obrazovanjem raditi. U Srbiji je visoko obrazovanje tek stepenik ka životu preko grane. Nije ni to da je Švajcarska bedna i sirota. Švajcarci možda nemaju beskrajne ravnice, ali imaju planinske pašnjake, i prave već vekovima možda najbolje sireve na svetu. Ali još važnije je to da Švajcarci vole i cene i to malo zemlje što imaju, da već 700 godina za to malo zemlje ginu. Zato svi rado drže pare kod Švajcaraca, znajući da će i zemlja i pare biti branjene krvlju. Sve te industrije, mašinska, elektro, hemijska, sve je to napravljeno od depozita. E, pa kad Srbi budu svoje branili krvlju, možda će i Srbija imati isto tako.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 05 avgust 2010 18:03
Nn
Shodno ovoj ideji samo da napomenem da se sprovodi tiho ispiranje mozga nastavničkom kadru po srednjim i osnovnim školama. U njihove redove primaju se isključivo podobni kadrovi Takođe se sprovodi sistemska izmena nastavnog materijala iz prirodnih nauka gde se deca namerno navode da usvajaju pogrešan i loš način deduktivnog zaključivanja koji je kasnije veoma važan kako bi se shvatili neki kompleksniji problemi. Primera ima na pretek, a napomenuću jedan iz matematike gde se u školskim knjigama nalazi definicija kružnice gde se tvrdi da se to linija a ne skup tačaka u ravni. Onaj ko razume o čemu pišem razumeće i kolike su posledice ovog nakaranog sistema koji je naručen iz inostranstva i odlučno isprojektovan da se sistematski uništi svaki oblik kritičkog mišljenja kod dece. Posebno se odnosi na jezičke predmete, pismene sastave, analize tekstova koje deca pišu. Oni roditelji koji to vide rešavaju problem na više načina kako bi zaštiti decu. Šalju decu u školu samo formalno a potplaćuju profesore da čuvaju decu od kriminala koji cveta u školama, a deca se upućuju na privatne časove kod proverenih nastavnika. Jedan primer je i što su neki društveni slojevi ”okupirali” neke državne škole, doveli proveren nastavni kadar, uložili svoj novac u školu i školuju svoju decu i decu svojih najbližnjih. Niko drugi ne može tamo upisati dete sem onaj koga pusti klan. No takvih škola je malo i nije moguće lako doći u taj položaj da se dete tamo upiše. Na primer jedna osnovna škola u BG ima pomoćnike učiteljicama i učiteljima koji su zaduženi da komuniciraju sa đacima, da im pomažu da urade domaći zadatak, upozoravaju roditelje na devijantna ponašanja kod dece. Naravno, to se sve finansira od strane roditelja i mudro ćuti.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner